Ruch przeciwko Strefie Czystego Transportu (SCT) – Kraków sprzeciwia się planom ekologicznej polityki miejskiej

Po hasłem „NIE dla SCT – Kraków jedzie przeciw Strefie Czystego Transportu”, kierowcy z Krakowa włączają się w akcję protestacyjną, aby wyrazić swoje niezadowolenie z działań miasta, mających na celu ochronę środowiska. Planowane przez miasto zmiany, które mają wejść w życie w najbliższym czasie, zostaną wprowadzone kosztem tysięcy pojazdów uznanych za niekorzystne dla klimatu.

Chociaż decyzja Rady Miasta Krakowa nadal jest poddawana analizie przez Wojewódzki Sąd Administracyjny, informacje uzyskane od pch24.pl wskazują, że sąd zapewne podejmie decyzję w tej sprawie do końca 2023 roku, chyba że nastąpią opóźnienia. Tymczasem pierwsze restrykcje – te dotyczące starszych pojazdów i tych zakupionych po marcu 2023 roku – zaczną obowiązywać już od 1 lipca 2024 roku.

Następnie zostaną wprowadzone kolejne ograniczenia, które będą wpływać na znaczny odsetek pojazdów. Szacuje się, że te nowe przepisy dotkną około 100 tysięcy pojazdów zarejestrowanych w Krakowie. Warto jednak pamiętać, że ograniczenia Strefy Czystego Transportu będą miały wpływ na każdego, kto przybywa do stolicy Małopolski.

Dodaj komentarz