Kolejowy gigant: otwarcie drugiej pary torów w Krakowie po sześciu latach budowy

Jest to jedno z najważniejszych przedsięwzięć kolejowych w historii Krakowa. W piątek 9 czerwca, po upływie sześciu lat prac, oddano do użytku drugą parę torów przecinających serce miasta. W ramach tego projektu powstały także estakady oraz mosty kolejowe na Wiśle. Przy jednym z tych obiektów zrealizowano również kładkę dla pieszych i rowerzystów, która łączy dzielnice Grzegórzki oraz Kazimierz z Zabłociem. Do września planowane jest zakończenie budowy nowego przystanku kolejowego – Kraków Grzegórzki.

Uroczyste otwarcie odnowionej linii kolejowej zostało przeprowadzone w ramach inicjatywy „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” w piątek (9 czerwca) o godzinie 21. Oczekiwano na zachód słońca, by uatrakcyjnić ceremonię za pomocą efektów specjalnych.

Głównymi celami tej inwestycji były między innymi: zwiększenie komfortu podróżowania, poprawa przepustowości linii kolejowej, eliminacja wąskich gardeł poprzez dodanie drugiej pary torów dedykowanych dla pociągów aglomeracyjnych, redukcja czasu przejazdów na trasie Kraków Główny Towarowy – Rudzice, budowa nowych węzłów przesiadkowych łączących kolej z transportem miejskim oraz stworzenie możliwości obsługi większej liczby pociągów, głównie na odcinku Kraków Główny Osobowy – Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów.

Dodaj komentarz