Sprzeciw Senatu Uniwersytetu Jagiellońskiego wobec budowy Trasy Pychowickiej na terenie kampusu

Z wyrazem zdecydowanej niezgody na plany budowy Trasy Pychowickiej, potocznie określanej jako „węzeł Ruczaj”, według zaproponowanego szóstego wariantu na obszarze Kampusu 600-lecia Odnowienia Uniwersytetu Jagiellońskiego (UJ) w Krakowie, wystąpił w środę Senat tej uczelni. Informacje o tym stanowisku zostały przekazane przez samego UJ.

Według treści uchwały, która została przyjęta tego samego dnia przez UJ, planowany przebieg trasy ma potencjalne konsekwencje naruszające istotne interesy uczelni. Wśród nich wymienia się zagrożenie utraty prawa do nieruchomości o powierzchni dziewięciu hektarów, generowanie dużego ruchu samochodowego przez teren kampusu czy też ryzyko niemożliwości korzystania z połowy obszaru jedynego parkingu przy Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej.

W dodatkowych informacjach udostępnionych przez UJ podano, że Trasa Pychowicka i Zwierzyniecka mają mieć razem ponad 7 km długości i będą tworzyć zachodni element trzeciej obwodnicy Krakowa. Trasa ta ma łączyć już istniejącą Trasę Łagiewnicką z ulicą Armii Krajowej. W ramach proponowanego wariantu, większa część obu tras będzie przebiegać pod ziemią, poprzez tunele.

Dodaj komentarz