Port lotniczy w Krakowie: Obsłużenie 9-milionowego pasażera – kamień milowy w polskim lotnictwie

Lotnisko w Krakowie oczekuje na obsłużenie swojego dziewięciomilionowego pasażera. Ten wyjątkowy moment powinien nastąpić w piątkowe przedpołudnie. Jest to wydarzenie bez precedensu, gdyż żadne regionalne lotnisko w Polsce do tej pory nie obsłużyło tak dużej liczby pasażerów. Dla kontrastu, Lotnisko Chopina w Warszawie ostatni raz zanotowało mniej niż 10 milionów pasażerów rocznie, nie licząc lat pandemicznych, w 2012 roku.

„Kraków Airport będzie pierwszym regionalnym portem lotniczym w Polsce, które w tym roku osiągnie liczbę 9 milionów pasażerów. Ciągle rozwijamy naszą siatkę połączeń na nadchodzący rok, co powinno pozwolić nam przekroczyć próg 10 milionów pasażerów” – komentuje Radosław Włoszek, prezes zarządu Kraków Airport.

Niezwykle imponująca liczba odprawionych pasażerów jest wynikiem ciągłego rozwoju sieci połączeń oferowanych przez krakowski port. Obecnie działa tu ponad dwadzieścia przewoźników, które zapewniają ponad 150 regularnych i czarterowych połączeń.

„To dowodzi skali i dynamiki odbudowywanej siatki połączeń. Mieliśmy przyjemność powitać nowych przewoźników, uruchamiać nowe trasy – w tym szczególnie ważne dla Krakowa i Małopolski – połączenie do Stambułu, oferowane przez PLL LOT i Turkish Airlines. Współpracujemy również z SunExpress, Air Dolomiti, Air Serbia oraz Pegasus Airlines” – dodaje prezes Włoszek.

Dodaj komentarz