Kontrowersje i postęp prac budowlanych dotyczących linii tramwajowej w Krakowie

W Krakowie nie ustają manifestacje przeciwników budowy linii tramwajowej prowadzącej do Mistrzejowic, która wiąże się z koniecznością wycinki wielu drzew. Tymczasem, mimo protestów, prace nad trasą łączącą Krowodrza Górka z Górką Narodową postępują zgodnie z planem. Zdecydowaliśmy się odwiedzić teren budowy i dokumentować za pomocą aparatu fotograficznego rozwijające się prace. Zakłada się, że tramwaje zaczną kursować tędy jeszcze przed rozpoczęciem kolejnego roku szkolnego, po zakończeniu przerwy wakacyjnej, jednak prace budowlane będą kontynuowane.

Zgodnie z założeniami, tramwaje mają zacząć jeździć do Górki Narodowej przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego. Niemniej jednak, pytanie, czy ten plan uda się zrealizować, pozostaje otwarte. Na pętli Górka Narodowa trwają największe prace – jest to miejsce, gdzie wystąpiły największe zwłoki związane z przygotowaniem terenu pod budowę oraz opracowaniem wymaganej dokumentacji. W tym samym miejscu planuje się także budowę nowego terminala autobusowego oraz parkingu typu park&ride. Zarząd Inwestycji Miejskich dąży do tego, aby tramwaje mogły ruszyć na trasę na przełomie sierpnia i września, chociaż prace będą kontynuowane aż do końca roku, jeśli nie dłużej.

Po ukończeniu budowy nowych torów, planowane jest wprowadzenie dwóch linii tramwajowych: numer 18, która będzie kursować co 7,5 minuty do pętli Czerwone Maki P+R oraz linii numer 50, która będzie obsługiwała trasę do pętli Kurdwanów P+R/Borek Fałęcki co 5 minut. Sumując, z rejonu Górki Narodowej w stronę Centrum Krakowa co 3 minuty będzie wyjeżdżał tramwaj.

Dodaj komentarz