Główny ośrodek miejski Polski, Kraków, chciałby serdecznie powitać wszystkich nauczycieli, specjalistów oraz asystentów, którzy mają doświadczenie w pracy z dziećmi migrantami. To zachęta do udziału w dwudniowym sympozjum pod tytułem „Asystentura międzykulturowa w wielokulturowym i wielojęzycznym środowisku edukacyjnym”. Symulacja ta ma się rozpocząć 10 grudnia i potrwać do następnego dnia. Będzie to szczególnie ważny moment dla Akademii Asystentów Międzykulturowych, jako jej punkt kulminacyjny.
Szczegółowo rozmawiając o kwestiach związanych z codzienną pracą i wyzwaniami asystentów międzykulturowych, konferencja została zainicjowana przez Specjalistyczną Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną dla Dzieci z Niepowodzeniami Edukacyjnymi. Ta poradnia jest wspierana przez Centrum Informacji Edukacyjnej Dla Dzieci z Doświadczeniem Migracji.
Akademia Asystentów Międzykulturowych działa w Krakowie od wielu lat. Jest to seria warsztatów i treningów dla osób, które mają zamiar pracować jako asystenci międzykulturowi w krakowskich szkołach i przedszkolach. Zaprasza również tych, którzy już mają doświadczenie w tej dziedzinie i chcą rozwijać swoje umiejętności i podnosić kwalifikacje. Ten projekt został wprowadzony jeszcze przed agresją Rosji na Ukrainę, w odpowiedzi na zwiększający się napływ dzieci i uczniów-cudzoziemców a także Polaków powracających z emigracji. W wyniku całkowitej wojny za naszą granicą, krakowskie szkoły i przedszkola stały się bardziej zróżnicowane zarówno pod względem kultury jak i języka. Asystenci stanowią nieocenione wsparcie dla dzieci i uczniów oraz ich rodziców. Ponadto pomagają nauczycielom w nauczaniu, codziennej komunikacji i adaptacji w nowej kulturze.