Rozmowa radnych Krakowa o pracach legislacyjnych dotyczących rekompensat w związku z wprowadzeniem Stref Czystego Transportu

Podczas środowej sesji, radni miasta Krakowa jednogłośnie zaakceptowali rezolucję skierowaną do premiera i parlamentu. W dokumencie tym, wyrażają oni swoje oczekiwanie od centralnej administracji rządowej dotyczące rozpoczęcia procedur legislacyjnych. Ich celem jest stworzenie programu rekompensat dla mieszkańców oraz miast, które zdecydowały się na wdrożenie Stref Czystego Transportu (SCT). Owo postanowienie zostało zaproponowane przez członków klubu Nowoczesny Kraków.

„Inicjatywa wdrożenia SCT nie jest pomysłem rady miasta, ale narzuconym odgórnie rozwiązaniem. W związku z tym potrzebne nam jest wsparcie ze strony rządu” – argumentował Michał Starobrat, przewodniczący Nowoczesnego Krakowa. Dodał przy tym, że obowiązek wprowadzenia SCT na terenie miasta narzuciły samorządowi lokalnym organy władzy wojewódzkiej poprzez Program ochrony powietrza oraz rządowe ustawodawstwo, takie jak Ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych.

Michał Starobrat podkreślił, iż w obecnej sytuacji duże miasta mają do czynienia z trudnościami finansowymi. Według niego, jeżeli strefy SCT mają być wdrożone w sposób, który nie pogorszy sytuacji ekonomicznej uboższych mieszkańców, to konieczne jest zbudowanie parków typu park and ride oraz zwiększenie efektywności komunikacji miejskiej przez samorządy.

Proponowany program rekompensat zakładałby dostarczenie wsparcia finansowego dla infrastruktury transportowej oraz inwestycji w nią, a także udzielenie dotacji mieszkańcom na wymianę ich pojazdów na nowsze modele.

Dodaj komentarz