Nowa umowa na sprzątanie hulajnóg w Krakowie – ponad 5600 jednośladów już uprzątniętych

Po wprowadzeniu zeszłorocznych regulacji i stworzeniu specjalnych punktów mobilności w Krakowie, około 5,600 porzuconych hulajnóg zostało już zebranych i umieszczonych z powrotem w wyznaczonych miejscach przez firmę zatrudnioną do tego celu. Obecnie miasto pracuje nad nową umową na tak zwane „relokacje” hulajnóg na zbliżający się sezon. Zakres sprzątania w tym roku ma objąć większy teren niż poprzednio.

Wiosenne miesiące przynoszą ze sobą wzrost liczby hulajnóg na ulicach Krakowa, zarówno tych korzystających z własnych jednośladów, jak i tych korzystających z usług komercyjnych firm wypożyczających hulajnogi na czas. W przypomnieniu warto nadmienić, że rok temu miasto zawarło umowy z trzema przedsiębiorstwami oferującymi usługi wynajmu hulajnóg. Od tego czasu firmy te opłacają wynajem miejsc przeznaczonych do legalnego parkowania swoich pojazdów. Do tej pory powstało 173 takie „punkty mobilności” (4 z nich są obecnie zawieszone ze względu na przebudowę ulicy Zwierzynieckiej). W obrębie drugiej obwodnicy miasta hulajnogi nie możemy zostawić gdziekolwiek – w przypadku porzucenia pojazdu, podlega on relokacji, co oznacza przewiezienie do najbliższego dostępnego punktu mobilności. Koszt tego pokrywa firma będąca właścicielem hulajnogi.

W ubiegłym roku od sierpnia (czyli od daty uruchomienia serwisu) wykonano około pięć i pół tysiąca takich interwencji. Zimą, po wygaśnięciu umowy z firmą odpowiedzialną za zbieranie hulajnóg, zadanie to spoczywało na firmach wypożyczających oraz pracownikach ZTP. Problem ten był jednak mniej dotkliwy – od grudnia do końca lutego przeprowadzono tylko 58 takich działań (tylko 2 w lutym).

Teraz, gdy liczba użytkowników hulajnóg rośnie, miasto szykuje się do podpisania nowej umowy na sprzątanie po tych, którzy nieodpowiedzialnie porzucają swoje pojazdy. Firma, która z powodzeniem zajmowała się relokacją w ubiegłym roku i posiada doświadczenie w tym zakresie, została już wybrana. Wybór dokonany był na podstawie przetargu, w którym udział wzięły dwie firmy. Kryterium decydującym było koszt usługi. Zwycięzcy oczekuje się, że rozpoczną działalność w Krakowie już za około dwa tygodnie. Umowa będzie obowiązywać do końca bieżącego roku.

Dodaj komentarz