Na polskich torach pojawił się nowy gracz, który ma zamiar zrewolucjonizować krajowy transport kolejowy. RegioJet, czeski przewoźnik, zainaugurował dziś swoje pierwsze połączenie z Krakowa do Warszawy, co stanowi początek ambitnego projektu ekspansji w Polsce.
Nowe połączenia z Krakowa do Warszawy
O godzinie 8:49 z Krakowa Głównego wyruszył pierwszy pociąg RegioJet w kierunku Warszawy Wschodniej. To wydarzenie jest kluczowe dla czeskiego przewoźnika, który działa na zasadzie otwartego dostępu, bez wsparcia państwowego. Regularne kursy, które ruszą 14 grudnia, będą częścią nowego rocznego rozkładu jazdy, a pierwsze tygodnie to testy indywidualnego rozkładu, co może wydłużyć czas podróży o około pół godziny.
Strategiczne plany i cele
Celem RegioJet jest nie tylko wprowadzenie polskich podróżnych do nowej jakości usług, ale także przygotowanie załogi oraz wsparcie procesu rekrutacji. Na lata 2025/2026 przewidziane jest uruchomienie dziewięciu par pociągów na trasie Kraków-Warszawa, z których część połączy Gdynię z Krakowem przez Warszawę, a także Poznań z Warszawą. Dodatkowo planowane jest połączenie z Warszawy do Pragi.
Zaawansowane udogodnienia na pokładzie
RegioJet kusi pasażerów komfortem i nowoczesnością. Pociągi wyposażone są w lokomotywy Alstom TRAXX MS3 i Siemens Vectron, a podróżni mogą wybierać spośród czterech klas: business, relax, standard i low cost. W trzech pierwszych klasach dostępne są nielimitowane napoje, a wszyscy pasażerowie mogą korzystać z darmowego internetu oraz systemu rozrywki pokładowej. Oferta cateringowa ma być rozwijana o polskie specjały.
Nowoczesny system biletowy i możliwości zatrudnienia
Bilety na pilotażowe kursy można nabywać online już od 39 złotych, z możliwością zwrotu lub wymiany do 15 minut przed odjazdem. W przypadku opóźnień przewidziano automatyczne rekompensaty. Do grudnia 2026 planowane jest uruchomienie biletomatów i kas biletowych w większych dworcach.
RegioJet intensywnie rekrutuje w Polsce, oferując atrakcyjne warunki płacowe, z wynagrodzeniami dla maszynistów sięgającymi 16 tys. zł brutto. Firma planuje stworzenie akademii dla przyszłych maszynistów, co pozwoli na rozwój zawodowy oraz zatrudnienie 300 pracowników do końca marca 2026.
