Przebudowa ul. Starowiślnej w Krakowie – ZDMK wkrótce rozpocznie prace

Władze Krakowa przygotowują się do realizacji jednej z kluczowych inwestycji w sercu miasta – przebudowy ulicy Starowiślnej. Projekt ten ma na celu nie tylko poprawę estetyki i technologii ulicy, ale także zwiększenie ilości zieleni, co przybliży Starowiślną do standardów zmodernizowanej ulicy Krakowskiej oraz znanej z nagrody „Kraków bez barier” ulicy Kościuszki-Zwierzynieckiej.

Realizacja tego przedsięwzięcia wiąże się z koniecznością współpracy pomiędzy różnymi podmiotami oraz przeprowadzeniem licznych uzgodnień. Kluczowym aspektem jest również zdobycie funduszy z programu FEnIKS, który przewiduje dofinansowanie w wysokości około 82 milionów złotych, co stanowi znaczną część całkowitego kosztu inwestycji wynoszącego około 132 miliony złotych.

Postępy w dokumentacji projektowej

22 października zakończono prace nad projektem architektoniczno-budowlanym, który obejmuje branżę drogowo-torową. Obecnie trwają działania związane z projektami infrastruktury technicznej. Zakończenie tego etapu jest niezbędne do rozpoczęcia procedur administracyjnych, które prowadzą do uzyskania niezbędnych zezwoleń na rozpoczęcie robót budowlanych.

Stan torowiska wymaga uwagi

Torowisko na ulicy Starowiślnej, będące częścią krakowskiej sieci tramwajowej, wymaga gruntownego remontu. Choć bieżące pomiary wskazują, że obecny stan pozwala na bezpieczne korzystanie z torowiska, jego komfort pozostawia wiele do życzenia. Zespół ZDMK sugeruje, że do czasu rozpoczęcia przebudowy mogą być konieczne prace interwencyjne wykraczające poza standardowe naprawy.

Strategia na nadchodzące lata

Zarząd Dróg Miasta Krakowa planuje zakończenie analiz dotyczących koniecznych prac, które mają na celu minimalizację ryzyka wyłączenia torowiska z użytkowania przed rozpoczęciem właściwej przebudowy ulicy. Główne działania skoncentrują się na odcinkach między ulicami Berka Joselewicza a Miodową oraz między ulicą św. Wawrzyńca a mostem Powstańców Śląskich.

Prace obejmą wymianę płyt torowych, odcinkową wymianę szyn oraz wzmocnienie podbudowy w newralgicznych miejscach. Realizacja tych działań ma na celu zapewnienie ciągłości ruchu tramwajowego przez najbliższe dwa lata.

Źródło: Urząd Miasta Krakowa

Dodaj komentarz