Kraków wkrótce zyska nową Starowiślną!

Kraków szykuje się do rozpoczęcia jednego z największych projektów infrastrukturalnych ostatnich lat – przebudowy ulicy Starowiślnej. Przedsięwzięcie przewiduje nie tylko modernizację techniczną, ale również poprawę estetyki przestrzeni, podobną do niedawno zrewitalizowanej ulicy Krakowskiej. Ważnym elementem projektu jest zwiększenie ilości zieleni, co ma na celu uczynienie ulicy bardziej przyjazną mieszkańcom.

Finansowanie i koordynacja projektu

Realizacja tak ambitnego planu wymaga współpracy z właścicielami infrastruktury podziemnej oraz zapewnienia odpowiedniego finansowania. Kluczowym źródłem środków jest program FEnIKS, który może pokryć około 82 mln zł z całkowitych 132 mln zł potrzebnych na inwestycję. Współpraca w tym zakresie jest kluczowa dla powodzenia projektu, który wymaga również skomplikowanych uzgodnień administracyjnych.

Postęp w dokumentacji projektowej

W październiku zakończono proces uzgodnień projektowych dla infrastruktury drogowo-torowej. Obecnie trwają prace nad szczegółowymi projektami dotyczącymi sieci technicznej, co jest niezbędnym krokiem przed uzyskaniem pozwolenia na rozpoczęcie robót budowlanych. Zakończenie tego etapu dokumentacji pozwoli na dalsze procedury administracyjne.

Stan techniczny torowiska i przyszłe działania

Torowisko na ulicy Starowiślnej, będące częścią tramwajowej sieci Krakowa, wymaga szczególnej uwagi. ZDMK prowadzi badania techniczne, które wskazują, że mimo obecnego stanu, możliwa jest jego bezpieczna eksploatacja. Jednak inspektorzy sugerują konieczność podjęcia działań, które mogą wykraczać poza standardowe naprawy, aby zagwarantować bezpieczeństwo i komfort użytkowników.

Planowanie i zabezpieczenie ciągłości ruchu

W najbliższych latach ZDMK skoncentruje się na działaniach minimalizujących ryzyko zakłócenia ruchu tramwajowego przed głównymi pracami budowlanymi. Analizowane są kluczowe odcinki, takie jak ul. Berka Joselewicza do ul. Miodowej oraz ul. św. Wawrzyńca do mostu Powstańców Śląskich. Rozważane są różne opcje, w tym wymiana płyt torowych i wzmocnienie podbudowy, aby zapewnić ciągłość ruchu przez nadchodzące dwa lata.

Źródło: Urząd Miasta Krakowa

Dodaj komentarz