Władze Krakowa podjęły decyzję o zmianie układu komunikacyjnego na ulicy Mikołajczyka, co jest wynikiem licznych skarg mieszkańców. Na odcinku prowadzącym od przystanku „Dunikowskiego” do ronda Piastowskiego, zrezygnowano z buspasa, co ma na celu usprawnienie ruchu w kierunku Mistrzejowic oraz Prądnika Czerwonego.
Reakcja na potrzeby mieszkańców
Zmiany na ulicy Mikołajczyka są odpowiedzią na długotrwałe niezadowolenie mieszkańców Bieńczyc i Mistrzejowic. Wprowadzenie buspasów na tej ulicy oraz na rondzie Hipokratesa spowodowało znaczne wydłużenie czasu przejazdu. Wielokrotnie zgłaszano problemy takie jak korki sięgające aż do placu Bieńczyckiego, a także zwiększony poziom hałasu i zanieczyszczeń. Miasto wiosną tego roku obiecało rozwiązanie tych problemów.
Finalizacja prac budowlanych
Zmiany w organizacji ruchu na ulicy Mikołajczyka zostały zakończone w połowie listopada, równocześnie z zakończeniem innej inwestycji w tym rejonie. Prace obejmowały m.in. nową lokalizację przejścia dla pieszych oraz przejazdu dla rowerów w pobliżu ulicy Okulickiego i ronda Piastowskiego.
Nowa infrastruktura drogowa
W ramach inwestycji powstało nowe przejście dla pieszych i przejazd rowerowy w pobliżu ronda Piastowskiego. Dotychczasowe przejścia usytuowane przed wiaduktem nad ulicą Okulickiego zostały zlikwidowane, a w ich miejscu zamontowano nowoczesne oświetlenie LED. Dodatkowo, poszerzono wschodnią jezdnię na wlocie ulicy Mikołajczyka do ronda, a pasy ruchu oddzielono wyspą azylu, co ma usprawnić ruch na tym skrzyżowaniu.
Oczekiwane korzyści dla mieszkańców
Wprowadzone zmiany mają na celu zwiększenie płynności ruchu w kierunku Mistrzejowic i Prądnika Czerwonego. Oczekuje się, że zlikwidowanie pasów dla autobusów zmniejszy czas przejazdu oraz ograniczy problemy związane z zatorami drogowymi, co jednocześnie ma poprawić komfort życia mieszkańców poprzez redukcję hałasu i emisji zanieczyszczeń.
Źródło: Urząd Miasta Krakowa
