Budowa nowej trasy pieszo-rowerowej ruszyła po północnej stronie ul. Brożka w krakowskiej dzielnicy Podgórze. Inwestycja wiąże się z licznymi zmianami w organizacji ruchu oraz czasową niedostępnością komunikacji tramwajowej, co odczują zarówno mieszkańcy, jak i osoby korzystające z transportu publicznego.
Utrudnienia dla pasażerów i pieszych
Od 8 września osoby poruszające się po północnej stronie ul. Brożka napotkają na zmiany – przejście dla pieszych zostało przeniesione na drugą stronę ulicy. Prace wymusiły także czasowe zawieszenie przystanku tramwajowego „Brożka” 02, które potrwa około półtora miesiąca. Pasażerowie linii 11, 18, 52 i 62 jadący w kierunku pętli „Czerwone Maki P+R” muszą korzystać z przystanku „Borsucza” 02 oddalonego o 180 metrów na zachód.
Realizacja inwestycji i szczegóły projektu
Inwestycja, na którą podpisano umowę 26 sierpnia, obejmuje stworzenie ciągu pieszo-rowerowego oraz chodnika o długości 393 metrów. Trasa połączy istniejącą ścieżkę rowerową na ul. Wadowickiej z ciągiem przy ul. Jana Brożka. Roboty budowlane prowadzone są w Dzielnicy XIII i mają na celu poprawę komfortu oraz bezpieczeństwa rowerzystów i pieszych.
Zakres robót modernizacyjnych
Projekt zakłada nie tylko powstanie nowego ciągu komunikacyjnego. Przewidziano także przebudowę dojścia do przychodni ZUM MPK, modernizację schodów i pochylni wraz z montażem nowych poręczy, a także unowocześnienie dwóch wiat na przystankach. Dodatkowo, inwestycja obejmuje budowę kanału technologicznego, modernizację kolidujących sieci, nasadzenia zieleni oraz montaż nowego oświetlenia. Odwodnienie terenu zostanie wykonane poprzez odprowadzenie wody do kanalizacji lub pobliskich terenów zielonych.
Terminy i źródła finansowania
Prace budowlane mają zakończyć się pod koniec listopada. Projekt realizowany jest dzięki dofinansowaniu z Unii Europejskiej w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021–2027, działanie dotyczące rozwoju transportu miejskiego. Całkowity koszt inwestycji przekracza 2,1 mln złotych, a przedsięwzięcie jest elementem szerszego planu rozwoju systemu transportowego w mieście.
źródło: Urząd Miasta Krakowa